Manga-fy-Mio

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och Johannes fick idag en riktigt rolig upplevelse. Vi fick nämligen manfiera underbara Mió Evanne, hans blogg hittar ni HÄR och där kan ni även hitta dessa fina bilder, två bilder har jag dock redigerat och lagt till själv. Jag tänkte lägga upp fler nästa vecka, jag har måååånga till men hann aldrig ladda över alla till datorn.
 
Vi sminkade då om fina Mió till en manga figur i viktoriansk stil, alltså gammeldags 1700-tals stil. Det är väl då i huvudsak med tanke på spetsen, överdådigt med pärlor, majestätiska halsband och kjolar. Stora klänningar osv. Så därför fick vi då fram denna stil som Johannes stylade fram, som fick till en riktigt bra känsla i det hela. Johannes tänkte väldigt mycket elegans, men samtidigt på ett sådant vis att det ser enkelt och sofistikerat ut. Han började leta efter de ljusa färgerna och mycket små detaljer, men inte för överdådigt. Johanens bestämde sig för att svart skulle bli en superbra kontrast till det hela. 
Esther gjorde då mangasminkningen, för att få ögonen att se stora ut.
En närmare förklaring på detta ska jag ge senare tänkte jag, men det man i huvudsakligen gör är att vita ner underögat totalt för att sedan rita dit ett nytt underöga med hjälp av matt ögonskugga. Det viktigaste kan vara att ha låtsasögonfransar, "ensamna" som man kan applicera som man vill. Det får alltså dendär känslan att det är ens ögonfransar på underögat, eftersom de andra inte syns när underögat är så nedvitat.
 
Om det skulle vara så att någon som läser detta är intresserad av att bli mangafierad av mig och Johannes så är det bara att höra av sig till mig eller Johannes via facebook eller till vår mail:
ELLER
Vi tycker detta är riktigt roligt och om ni vill bli mangafierade så hör ni av er, så fixar vi till er och gör sedan en photoshoot där ni får riktigt coola bilder! 
Så hör bara av er om ni vill få en make over, så fixar vi en tid och en plats där vi kan göra make overn och göra en cool och passande photoshoot! Som sagt, hör bara av er om ni är nyfikna eller om ni undrar över något.
Ni kan även kommentera här nedanför.  

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; HAHA vad söt du är "Jag blir helt uppspelt när jag tänker på det" HAHAH <3 <3 <3
Jag ska ha min peruk typ en helgdag bara hemma sådär så jag vänjer mig, fotar lite bilder till bloggen (A) och sen kan jag ha i skolan och grejer :D

2013-11-20 @ 08:52:19
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; asså det är ingen speciell karaktär typ, utan fick den från ett bloggsamarbete, den är knallblå! och ner till rumpan huhuhuhu <3

2013-11-21 @ 10:50:59
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; JAAA !!! <3
Gothic lolita har världens finaste.... men det är äckligt dyrt! litar på ebay istället, snart ska jag blogga om en sak därifrån ska du se ;) <3

2013-11-21 @ 14:55:06
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; du får väl vara uppmärksam på när jag har uppdaterat! du ser ju på facebook eller bloglovin om du har det :D

2013-11-21 @ 15:01:59
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; HAHA! <3 men jag tror jag skriver om det senare nån gång, om några dagar! kan höra av mig när jag har skrivit ;)

2013-11-21 @ 15:04:43
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: ・゚♥ ✞ ✧:* Nᴇᴀ - pasteller och hästar *:・゚♥ ✧* ▲

sv; ja ganska ^_^ lite jobbig för att den är så lockig.. men den sitter tokbra!

2013-11-21 @ 21:00:12
URL: http://neapocalypse.blogg.se
Postat av: ・゚♥ ✞ ✧:* Nᴇᴀ - pasteller och hästar *:・゚♥ ✧* ▲

sv; hihihiih sötnos!
jag gillar den också!

2013-11-23 @ 10:31:29
URL: http://neapocalypse.blogg.se
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; så sa jag också, innan jag fick glasögonen haha! ska iaf bara ha dom när jag ska se saker på långt håll typ film eller genomgångar i skolan, INTE när jag sitter vid datorn, mobilen, läser eller pluggar :) skönt!

2013-11-25 @ 20:59:01
URL: http://neapocalypse.blogg.se/

Här kan du lämna en kommentar!

Vad heter du då?
Vill du bli ihågkommen?

Här kan du skriva din e-post, men den kommer ej publiceras! Du gör som du vill!

Har du också en blogg som du vill dela med dig av?

Skriv in din egna åsikt här!

Trackback
RSS 2.0